Niedziela Łódzka

Ochotnica Dolna

Młodzi na szlakach

Atrakcją wyjazdu były wędrówki górskie

Archiwum

Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży, działające przy parafii pw. Świętych Archaniołów Michała i Rafała w Aleksandrowie Łódzkim, zorganizowało wakacyjny wyjazd, który stał się ukoronowaniem całorocznej formacyjnej pracy. Doświadczeniem uczenia się wspólnoty, modlitwy, pracy i zdobywania górskich szczytów.

W niedzielę wieczorem – 22 lipca dotarliśmy na miejsce naszego wyjazdu – ośrodek Domowy Kościół Ruchu Światło-Życie Archidiecezji Łódzkiej w Ochotnicy Dolnej. Przygotowaliśmy miejsce naszego pobytu, posprzątaliśmy w pokojach, kuchni i łazienkach.

Dzień drugi – czas formacji i modlitwy spędziliśmy na miejscu rozpoczynając go od Jutrzni. Po śniadaniu wysłuchaliśmy konferencji wygłoszonej przez naszego duszpasterza, na podstawie fragmentu Ewangelii wg św Łukasza o kuszeniu Jezusa na pustyni. Następnie w ciszy i samotności udaliśmy się w okoliczne góry, by oddać się medytacji na podstawie tego fragmentu. Po powrocie uczestniczyliśmy w Mszy św. odprawionej przez ks. Maksymiliana Pyzika w kaplicy należącej do ośrodka.

Dzień trzeci – podzieliliśmy się na dwie grupy: pierwsza zaraz po Mszy św. odprawionej o godz. 5.30 i szybkim śniadaniu pojechała zdobyć Czerwone Wierchy w Tatrach. Druga grupa, nieco później udała się w delikatną wędrówkę po pienińskich szlakach, rozpoczynając wyprawę od malowniczego Wąwozu Homole, przez Szałas Bukowinki i zejście do Jaworek – niewielkiej wsi położonej w samym sercu tego przepięknego pasma górskiego. Obu grupom udało się osiągnąć wytyczony cel!

2018-08-01 10:33

Spotkanie dekanalnych duszpasterzy młodzieży

Z duszpasterzami młodzieży spotkał się bp Tadeusz Lityński

Katarzyna Krawcewicz

W parafii Ducha Świętego w Zielonej Górze 20 września odbyło się spotkanie dekanalnych duszpasterzy młodzieży.

Do Maryi po wysłuchanie Jej dobrych rad

2024-05-01 19:10

Wiktor Cyran

Przyszliśmy do Matki Dobrej Rady aby wysłuchać Jej dobrych rad na temat nas samych, Kościoła, tego wszystkiego co się w nas dzieje. Myślę, że każdy kto chciał posłuchać Matki to dzisiaj usłyszał Jej dobry głos, usłyszał Jej dobrych rad - mówi ks. Tomasz Płukarski.

Uroczystość poświęcenia kamienia węgielnego pod kościół św. Jana Pawła II w Villaricca

2024-05-01 15:49

Portret Jana Pawła II (aut. Zbigniew Kotyłło), fot. wikimedia / CC BY-SA 3.0

We Włoszech powstaje nowy kościół dedykowany św. Janowi Pawłowi II i kompleks parafialny pod wezwaniem polskiego Papieża. We wtorek 30 kwietnia w Villaricca w diecezji Neapolu poświęcono i położono kamień węgielny pod nową świątynię.

Papież wyniósł ks. Nykiela do godności biskupiej

Św. Józef - Rzemieślnik

Ks. Michał Olszewski pozostanie w areszcie

Nabożeństwo majowe - znaczenie, historia, duchowość +...

Świadectwo: Maryja działa natychmiast

Rodzina

Święta Mama

Matka Boża Dobrej Rady

Znamy datę prawnego objęcia urzędu biskupa...

Niedziela Sosnowiecka

Rozważania na niedzielę: gasnący antychryst