Pilegrzymka

Ilona Gomula
Edycja łódzka 29/2018, str. III

Msza św. w Fatimie

Pielgrzymkę rozpoczynamy od położonego u podnóża Pirenejów Lourdes. Miejsce to od razu zdumiewa nas ogromną ilością pielgrzymów i bardzo wielu chorych, którzy przyjechali zanurzyć się w wodzie z Lourdes. Oddajemy się całkowicie atmosferze miejsca: wczesnym rankiem Msza św. w grocie Massabielle, piękna Droga Krzyżowa, nawiedzenie Bazyliki Różańcowej, Niepokalanego Poczęcia i św. Piusa X. Wielu poszło do łaźni zanurzyć się w wodzie cudownego źródełka, wielu zabrało wodę w pojemnikach do domu. Wieczorem udział w międzynarodowej procesji różańcowej z lampionami. Dookoła rozlega się znana na całym świecie pieśń: „Po górach, dolinach” śpiewana w różnych językach. Ma się wrażenie, że jesteśmy pod wieżą Babel. Towarzyszy temu wielkie umocnienie w wierze. Zwiedzamy miejsca związane ze św. Bernadetą Soubirous.

Z Lourdes jedziemy do Santiago de Compostela. Napełniamy nasze dusze cudownym krajobrazem Gór Kantabryjskich. Po Jerozolimie i Rzymie, Santiago de Compostela jest najstarszym i największym miejscem pielgrzymkowym chrześcijan. Na kilka dni opuszczamy Hiszpanię i jedziemy do Portugalii do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej. Po drodze zatrzymujemy się jeszcze w Sanktuarium Dobrego Jezusa w Bradze. Pielgrzymujemy drogą wśród niezapomnianych górskich krajobrazów, ozdobionych poszarpanymi, stromymi wybrzeżami morskimi i ujściami rzek. Z portugalskiej Fatimy z doliny Cova da Iria rozlega się to właśnie wołanie: „Odmawiajcie codziennie Różaniec, aby uzyskać pokój dla świata”.

Potem zwiedzamy hiszpańskie Toledo: Stare Miasto, gotycką katedrę – najważniejszą świątynię hiszpańskiego Kościoła i miejsca spoczynku większości królów Kastylii. Następnie Montserrat z Sanktuarium Czarnej Madonny. Do klasztoru benedyktynów na wysokości ok. 1000 m jedziemy, podziwiając piękne widoki urwistych gór. Dalej nasze wędrowanie prowadzi na wybrzeże Costa Brava. Zwiedzamy Barcelonę, stolicę Katalonii. W mieście tym widzimy świątynię Segrada Familia projektu Antonio Gaudiego, którą buduje się od ponad stu lat. Nad zabytkową Dzielnicą Gotycką góruje Katedra św. Eulalii.

Jedziemy do La Salette w Alpach francuskich. Znajduje się tam sanktuarium pięknie położone w wysokich górach. To tutaj, tak blisko nieba, Matka Boża ukazała się dwojgu biednym dzieciom: 15-letniej Melanii i 11-letniemu Maksyminowi, przekazując im swoje orędzie. Dzieci nazwały ją Piękną Panią, od blasku światła z wielkiego krzyża zawieszonego na jej piersiach.

W drodze powrotnej do Polski udajemy się do Ars-Sur-Formans we wschodniej Francji. Miejsce to jest związane z posługą kapłańską „biednego proboszcza”, czyli św. Jana Marii Vianneya. Widzimy kościół i konfesjonał, w którym spowiadał ponad 17 godzin dziennie, zwiedzamy kaplicę serca, gdzie znajduje się relikwiarz z sercem świętego proboszcza i plebanię.

Nasze pielgrzymowanie trwało 12 dni, a każdy był piękniejszy i bogatszy w doświadczenia od poprzedniego. Odwiedziliśmy miejsca, które wybrała Maryja, wskazując drogę prowadzącą rodzaj ludzki do zbawienia. Miejsca te są nasycone działaniem Ducha Świętego, są miejscami umocnienia wiary, pocieszenia, w których jest tyle nawróceń, tyle miłości, wspólnych modlitw i ofiar. Przywieźliśmy w sercach piękne przeżycia, wspomnienia i to, co najważniejsze – jeszcze mocniejszą wiarę i miłość do Boga oraz ukochanej Matki.

Tagi:
pielgrzymka

Pielgrzymowali w obronie życia

2019-03-24 17:02

Anna Majowicz

23 marca spod pomnika św. Jana Pawła II w Brzegu do sanktuarium św. Jakuba Apostoła w Małujowicach wyruszyła III pielgrzymka szlakiem ,,Via Regia”. Kilkudziesięciu pielgrzymów ruszyło w drogę w intencji obrony życia dziecka poczętego.

Pielgrzymowano Drogą św. Jakuba

- Celem naszego wędrowania jest modlitwa w intencji Duchowej Adopcji Dziecka Poczętego, włączenie się w dzieło duchowej adopcji, a także przybliżenie i propagowanie idei Camino, czyli pielgrzymowania drogami św. Jakuba – powitał pielgrzymów ks. Tomasz Gospodaryk, kapelan Dróg św. Jakuba w archidiecezji wrocławskiej. Po modlitwie i błogosławieństwie w kościele pw. św. Mikołaja w Brzegu pielgrzymi wyruszyli na szlak liczący ok. 9km. Pierwszym przystankiem był kościół pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Skarbimierzu. W świątyni swoim świadectwem podzielił się Waldemar Srokowski, wielokrotny pątnik drogami św. Jakuba. - Wędrówkę po Camino rozpocząłem bardzo późno, bo dopiero na emeryturze. Kilkukrotnie udało mi się dotrzeć do Hiszpanii, ale najmocniej w moim sercu utkwiło Camino portugalskie. Gdy na nie wyruszałem, moja najmłodsza córka była w ciąży. Wyniki badań prenatalnych nie były dobre. Wykazywały, że jeśli córka w ogóle urodzi, to chore dziecko. Lekarze zalecali aborcje. Wyruszyłem więc na Camino, by wspomóc córkę modlitwą. Modlitwa przyniosła wspaniałe owoce. Córka urodziła w pełni zdrową, śliczną dziewczynkę. Camino, to dla mnie nie tylko droga wysiłku, ale przede wszystkim ogromne przeżycie duchowe – wyznał poruszony Waldemar Srokowski.

Zobacz zdjęcia: III pielgrzymka szlakiem ,,Via Regia

Pielgrzymkę zakończyła Msza św. w sanktuarium św. Jakuba Apostoła w Małujowicach. W czasie Eucharystii pątnicy włączyli się w dzieło duchowej adopcji. - Pismo Święte mówi, że kto uratował życie ocali nie tylko zbawienie bliźniego, ale również zyska wiele dobra duchowego. My dziś, poprzez ten akt Adopcji Duchowej chcemy stanąć w obronie życia. To dyktuje nam nasze serce – mówił w homilii kustosz sanktuarium ks. Mieczysław Sałowski, prosząc, by to dobre dzieło zawierzyć sercu Niepokalanej, która jest najlepszą Wspomożycielką.

Aktorka zaprasza na Narodowy Marsz Życia

2019-03-22 19:26

Artur Stelmasiak

Znana aktorka Dominika Chorosińska-Figurska zaprasza na ogólnopolski marsz w obronie dzieci przed aborcją oraz demoralizacją dzieci w szkołach, jak w przypadku warszawskiej Karty LGBT.

Artur Stelmasiak/Niedziela

- To jest doskonała okazja do tego, by zamanifestować nasze przywiązanie do wartości, ale także pokazać radość z tego, że życie rodzi się w naturalnej rodzinie - mówi "Niedzieli" Dominika Chorosińska-Figurska. - Nie możemy siedzieć tylko cicho w domach, ale czasem trzeba wyjść na ulice. Być uśmiechniętym i pokojowo nastawionym, ale jednocześnie stanowczo przypominać o najważniejszych wartościach jakimi są życie ludzkie i rodzina.

Narodowy Marsz Życia rozpocznie się w Narodowy Dzień Życia 24 marca na Placu Zamkowym w Warszawie o godz. 13.30. Wcześniej jego uczestnicy zaproszeni są również na Mszę św. do kościoła św. Anny o godz. 12.00 lub innych pobliskich kościołów. Trasa przemarszu wiedzie Traktem Królewskim na plac Trzech Krzyży.

Wśród postulatów marszu jest ochrona rodziny przed ideologią gender, ochrona dzieci przed szkodliwą edukacją LGBT w szkołach, a także uchwalenie przez Sejm prawa zniesienia aborcji eugenicznej. - Niestety ciągle na to czekamy. Moim zdaniem Polska opowiadając się za życiem dzieci mogłaby być wzorem dla Europy i Świata - podkreśla aktorka, która osobiście wybiera się na Narodowy Marsz Życia.

Jej zdaniem obecność na marszu jest naszym świadectwem przywiązania do wartości oraz wyrazem sprzeciwu wobec aborcji i ataków na rodzinę. - Doceniam to, że w ostatnich latach bardzo poprawiła się sytuacja rodzin, zwłaszcza wielodzietnych. Są w lepszej sytuacji ekonomicznej i w ten sposób wielu Polakom została przywrócona godność - mówi Dominika Chorosińska-Figurska, która od 2018 r. jest także radną sejmiku mazowieckiego.

Niestety wydarzenia z ostatnich tygodni pokazują, że ciągle pojawiają się nowe zagrożenia. Największe oburzenie i kontrowersje związane są z podpisaną przez prezydenta Warszawy tzw. Deklaracją LGBT+. - Tylnymi drzwiami wkrada się zła ideologia, która zagraża rodzinie i chce ją zniszczyć. Dlatego nie powinniśmy być cicho, ale głośno mówić, że nie zgadzamy się. Ja jako matka piątki dzieci nie zgadzam się na seksedukatorów w szkole - podkreśla aktorka. - My jako dorośli poradzimy sobie z tą ideologią i zagrożeniami, ale przecież jesteśmy odpowiedzialni także za bezpieczeństwo i prawidłowy rozwój naszych dzieci. Idę więc na Narodowy Marsz Życia w obronie mojej rodziny, moich dzieci oraz tych dzieci, które same bronić się jeszcze nie mogą.

Obraz św. Józefa Kaliskiego w Kostrzynie n. Odrą

2019-03-25 22:53

Kamil Krasowski

Obraz św. Józefa Kaliskiego peregrynuje na pograniczu polsko-niemieckim. Już dziś dotarł do parafii Najświętszej Maryi Panny Matki Kościoła w Kostrzynie nad Odrą.

Grzegorz Zawada
Obraz św. Józefa dotarł do parafii NMP Matki Kościoła w Kostrzynie n. Odrą
Zobacz zdjęcia: św. Józef w Kostrzynie nad Odrą.

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.